Selasa, 15 Januari 2008

Kononnya

Hilaian tertawa rakan-rakan sekerja menyusul selepas mendengar jawaban saya yang memilih mahu berbasikal ke sekolah daripada membeli kereta. Isk! Bukan tidak mahu berkereta, tetapi...'belum sampai seru' mungkin?

"Kau ni sebijik macam ayah kau la Fidz, selera lain macam!" kata seorang rakan sekerja yang umurnya hampir sebaya dengan ayah saya. Pernyataan yang tersembur spontan itu membuatkan saya sedar dari mana saya mewarisi sifat ganjil ini. Saya tak peduli. Deposit sudah dibayar HAHA!

Sekarang saya sedang menunggu Nona untuk ke kedai basikal di Tengkera. Sudah lama saya mengidam basikal yang klasik seperti itu. Sekarang baru ke temu. Berwarna krim, lengkap dengan bakul dan locengnya tetapi semua peralatannya, dari rim, hub ke pengikat seat (tempat duduk)...adalah SHIMANO dan beberapa jenama yang terkenal. Aha!, dan ada dynamo yang paling cool dalam dunia turut melengkapi bakal basikal saya yang diimport dari negara matahari terbit.


TUNGGU!

Tiada ulasan: